Csontváros

Tartalom:

  • Fülszöveg
  • Spoiler mentes könyvajánló
  • Film vs. könyv
  • Spoileres könyvajánló
  • Borító vélemény
  • Folytatás
  • Megveheted
  • Befejezés

Fülszöveg:

Cassandra Clare – Végzet ereklyéi 1. – Csontváros

Gyilkosság tanúja lesz – a tizenöt éves Clary Fray aligha számít erre, amikor elindul a Pandemonium nevű New York-i klubba. Az elkövetők: három, különös tetoválásokkal covers_387203borított és bizarr fegyverekkel hadonászó tinédzser.
A holttest aztán eltűnik a semmibe. Nehéz kihívni a rendőrséget, ha a gyilkosok mindenki más számára láthatatlanok, és semmi, még egy vércsepp sem bizonyítja, hogy egy fiú meghalt. De fiú volt-e az áldozat egyáltalán?

Így találkozik Clary először az Árnyvadászokkal, akik azért küzdenek, hogy megszabadítsák a földet a démonoktól. Közülük való az angyali külseje ellenére igazi bunkó módjára viselkedő Jace is. Clary egyetlen nappal később, akarata ellenére már bele is csöppen Jace világába: édesanyja eltűnik, őt magát pedig megtámadja egy démon. De miért érdekelne egy démont két olyan hétköznapi mondi, mint Clary és az édesanyja? És hogyan tett szert Clary egyszer csak a Látásra?
Az Árnyvadászok tudni akarják…

Cassandra Clare lendületes, sziporkázó és végtelenül lebilincselő regénye szórakoztató, vad utazásra visz. Azt fogod kívánni, bárcsak sose érnél az út végére.

Spoiler mentes könyvajánló:

large (1).gifA könyv egy nem minden napi világba repít el bennünket. Ebben a fantasy könyvben -mint ahogyan a legtöbben-  ugyanúgy megtalálhatóak a vámpírok, vérfarkasok és varázslók, de ami872d456d36358c9bd9abd83832792cbe.jpg kirobbantja a könyvet többi közül az nem más, mint az árnyvadászok világa. Cassandra Clare remekül megalkotta ezt a nem minden napi ember feletti fajt. Tele rakja varázslattal és csavarokkal a történetet. Sokakat nem annyira dönt le a lábáról az első könyv, de szerintem egy remek bevezető a történet rejtelmeibe. Az író remekül forgatja a történet szálait, nem lehet előre kitalálni a csavarokat, az apró tényezők fantasztikusan irányítják a háttértörténetet.

A főszereplő lány által bele csöppenünk a világ rejtett hátterébe. Egyik napról a másikra CoB-teaser-trailer-city-of-bones-32862577-500-382.giflehull a lepel a világról. Egyre több bonyodalom keletkezik és az összes Clary-hez (főszereplő lányhoz) vezethető vissza. A kérdések sokaságában az árnyvadászok neki indulnak a válaszok keresésére. Ellent mondva a szabályoknak bajba keverednek és nem várt dolgok derülnek ki. Tengernyi kaland található ebben a történetben, és ez még csak a kezdet.

Az árnyvadászok összetartása hatalmas. Tele vannak bátorsággal, erővel és kitartással. A történetben rengeteg összetartó kapcsolatot ismerhettünk meg. Clary rengeteg új barátra large.giftesz szert és az élete fenekestül felfordul. Bár eleinte gyakran vissza szeretne menni a régi életébe ahol még semmit nem tud a varázsvilágról, de végül rájön, hogy neki az árnyvadászok között van a helye és kitartóan küzd ennek a világnak a megmentéséért. Bár a válaszok elérésének útján rengeteg akadályba ütköznek az árnyvadászok meg nem hátrálva küzdenek a cél érdekében.

Lebilincselő történet, csak úgy faltam a lapokat!

Film vs. könyv

Ebből a történtből megjelent egy film és jelenleg egy sorozat is fut, de már itt az elején leszögezném, hogy a könyvhöz mérten mindkettő valami katasztrofális.

A szereplő válogatás valami csapni való (ezalatt nem azt értem, hogy rosszak lennének a színészek, hanem azt, hogy nem adják át a könyvbeli szereplők kinézetét legalábbis szerintem, de ahogy utána olvastam sokan egyet értettek velem)City-of-Bones-mortal-instruments-33996056-500-720.jpg és a történet rengeteg részét átírták és jeleneteket tettek katasztrofálissá. Én a film nézése közben csak fogtam a fejemet. A sorozatnak csak az első három részét láttam, de az még rosszabb, mint a film, pedig szerintem egy jól megrendezett sorozatban remekelne a történet. Az egész nem adta át az árnyvadászok világát és a történet szépségét, úgy hogy azok az emberek, akik csak a filmet/sorozatot látták most szépen elsétálnak a könyvesboltba és megveszik a könyvet, mert a történet valódi alapja csodálatos. És akik esetleg csak a filmet/a sorozatot látták kérem, ne alkossanak véleményt, mert az nem a valódi történet. A film/sorozat elkezdését csak a történet elolvasása után ajánlom, de szerintem hasonló véleményen lesztek velem.

És mielőtt valaki szitkokat szorna rám, ez csak az én véleményem, a készítőknek biztosan rengeteg munkájuk van a filmben/sorozatban.

A film előzetesét megnézheted ITT. (szinkronos)
A filmet megnézheted ITT. (szinkronos)

A sorozat első részét megnézheted ITT. (feliratos)

Spoileres könyvajánló:

Aki nem olvasta a könyvet kérem, ezt a részt NE olvassa el, mert spoilert tartalmaz!!!

Nem tudom, hogy ti hogy vagytok ezzel, de én imádtam a történet minden egyes részét. A KUJnJuD.jpgkarakterek remekül lettek megalkotva és szerintem egy csodálatos bevezetés a történetbe. Cassandra Clare nem rizsázott, bele vágott a történetbe azonnal, ami szerintem egy remek ötlet volt. Az, hogy Clary sem ismerte az árnyvadászokat, ahogyan az olvasó sem ezáltal egy remek felfedezést adott mindenki számára. Gyorsan, mégis elegánsan ismerhettük meg a való világ háttér tényezőit (vagyis a varázsvilágot). tumblr_mn0laxAPt31rxi59xo1_500.gif

Jace és Clary kapcsolata szerintem fantasztikusan lett ábrázolva. A végén, amikor kiderült, hogy testvérek azt hittem falnak megyek. Összetört minden álmom. Az író gyakorlatilag romba döntött mindent, de egyet sose feledjünk, a történetnek még nincs vége! Kitudja mi lesz végül Clary-vel és Jace-el…

cassandra-clare-city-of-bones-clary-fray-jace-favim-com-1047632A sok kérdés közepette az árnyvadászok neki vágnak az útnak. Rengeteg kalandba és bajba kerülnek és gyakran már az életükért küzdenek. Például amikor Simon egér lett én sírtam a nevetéstől, de ezen kívül is rengeteget poénos rész található a könyvben. És egyre több varázslatos dolog derült ki az árnyvadászok ereklyéiről, életéről és kapcsolatairól. A történet tele van csavarokkal. Például amikor kiderül, hol van a kehely, vagy  Valentine, Clary és Jace apja, Clary árnyvadász, Magnus rejtette el Clary emlékeit, Luke vérfarkas, a kör tagjainak története és még sorolhatnám. De ott van mellette a rengeteg megválaszolatlan kérdés: Hogyan lehet Clary anyját felébreszteni? Mi Valentine valódi célja és hogyan lehet őt megállítani? Milyen titkokat rejthet még az árnyvadász világ?

Én már alig várom a folytatást…

Borító vélemény:

csontvaros.jpg

A csontvárosnak három fajta borítója van: A legelső (bal oldal), a filmes (középső) és az új (jobb oldal). Személy szerint nekem az új a kedvencem, az is található meg a polcomon. Meseszép az összes kinézete talán a filmes az, ami nekem nem annyira tetszik, mivel nem igazán úgy képzeltem el a szereplőket. Az összes figyelem felkeltő és én, amikor megláttam a boltba közöltem mindenkivel, hogy az a szépség mindenképpen velem jön. Fantasztikus, gratulálok a tervezőnek.

Folytatás: 

A történet nem ér itt véget rengeteg további kötete van, de az ezt követő az a Hamuváros.

Ezt a részt csak az olvassa el, aki az eddigi kötetet már elolvasta, mert spoilert tartalmaz. 

Fülszöveg:

Clary Fray másra sem vágyik, csak hogy végre ismét normális életet élhessen. De vajon mi covers_398100.jpgszámít normálisnak, ha valaki démonokat pusztító Árnyvadász, az édesanyja varázslattal előidézett kómában fekszik, és egyszerre vérfarkasok, vámpírok meg tündérek nyüzsögnek körülötte? Clary szívesen töltene több időt legjobb barátjával, Simonnal, csakhogy az Árnyvadászoktól nem szabadulhat – főleg nem jóképű, ámde bosszantó, újonnan megtalált bátyjától, Jace-től. Clary csakis úgy segíthet édesanyján, ha felkutatja a rossz útra tért Árnyvadászt, Valentine-t, aki talán őrült, bizonyosan gonosz – ráadásul az édesapja. Amikor a Végzet Ereklyéi közül a másodikat is ellopják, a félelmetes Inkvizítor Jace-t gyanúsítja. Lehet, hogy a fiú tényleg elárul mindent, amiben hitt, és az apja mellé áll?

Megveheted itt:

Csontváros: http://konyvmolykepzo.hu/products-page/konyv/cassandra-clare-a-vegzet-ereklyei-1-csontvaros-360

Hamuvároshttp://konyvmolykepzo.hu/products-page/konyv/cassandra-clare-a-vegzet-ereklyei-2-hamuvaros-458

Befejezés:

Remélem megfogott benneteket ez a történet és most szaladtok a boltba megvenni. 😀 Higgyétek el nekem kihagyhatatlan! tumblr_mubgtvhy7p1sgcslno1_500

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

