Mielőtt megismertelek

Tartalom:

  • Fülszöveg
  • Spoiler mentes könyvajánló
  • Film
  • Spoileres könyvajánló
  • Borító vélemény
  • Folytatás
  • Megveheted
  • Egy kis plusz
  • Befejezés

Fülszöveg:

Jojo Moyes – Mielőtt megismertelek 

Louisa Clark elégedett az életével: szereti a csendes kisvárost, ahol születése óta, immár huszonhat éve él, a munkáját a városka egyik kávézójában. Szereti a családját, a mindig covers_387038hangos, zsúfolt házat, ahol apjával, anyjával, az Alzheimer-kóros nagyapával, a család eszének tartott nővérével és annak ötéves kisfiával él. És talán még Patricket is, a barátját, akivel már hét éve vannak együtt. Egy napon azonban Lou szépen berendezett kis világában minden a feje tetejére áll: a kávézó váratlanul bezár, és Lou, hogy anyagilag továbbra is támogathassa a családját, egy harmincöt éves férfi gondozója lesz, aki – miután egy motorbalesetben teljesen lebénult – depressziósan és mogorván egy kerekes székben tölti napjait…
Will Traynor gyűlöli az életét: hogy is ne gyűlölné, amikor egyetlen nap alatt mindent elveszített? A menő állása Londonban, az álomszép barátnője, a barátai, az egzotikus nyaralások – mindez már a múlté. A jelen pedig nem is lehetne rosszabb: nem elég, hogy önállóságától és méltóságától megfosztva vissza kellett térnie a szülővárosába, ebbe az álmos és unalmas városkába, a szülei birtokára, most még egy új gondozót is felvettek mellé, anélkül hogy kikérték volna a véleményét. Az új lány elviselhetetlenül cserfes, idegesítően optimista és borzalmasan felszínes…
Lou-nál és Willnél különbözőbb két embert keresve se találhatnánk. Vajon képesek lesznek-e elviselni egymást, és -pusztán a másik kedvéért- újraértékelni mindazt, amit eddig gondoltak a világról?

Spoiler mentes könyvajánló:

El tudod képzelni, hogy két ennyire különböző személyiség egy balesetnek köszönhetően 8286cfedc7996b09c8b353a0ea3b3661.jpgtalálkoztak?
Ez a könyv a leghatalmasabb és legfélelmetesebb világba repít minket, vagyis a való életbe. Itt nem történnek csodák, nincsenek világmegváltoztató hatalmas erők, csak ők ketten egymásnak, és a végtelen harc az élet ellen.
Will, a makacs teremtés, aki nem élhet úgy, ahogyan akar, emiatt cb4062bf71b285de902082b9d2a78ce5gyűlöli magát.
Lou, a bolondozó lány, aki megpróbálja megváltoztatni a világot Will számára, vajon sikerül neki?
Képesek úgy élni, hogy az élet folyamatosan meghátráltatja mindkettőjüket?
A rengeteg túlélés közepette, megbújik egy kis boldogság, ami mindenkit megváltoztat…
De vajon mit rejthet ez a történet, ami még a legkeményebb embereket is elvarázsolja? Mit tud ez a két ember tenni, ami képes boldogságot okozni, ekkora szomorúságban?
Fogd a kezedbe ezt a könyvet, és mindenre választ kapsz…

Film

Azt kell, mondjam, hogy ennek a könyvnek a film változata valami fantasztikus volt! Mint 513643860e65363cd90b0f05e2dcd43cminden könyves filmet, csak az elolvasás után szabad megnézni, és én pontosan így tettem. Szerintem az elképzeléseinket -legalábbis az enyémet- teljesen eltalálta, aminek valami fantasztikusan nagyon örültem. Természetesen voltak részek, amiket kénytelenek voltak összevágni a rendezők, de mégis hozta 41b4e356bf7e9c5820251aa8a8bc87cf.jpgazt az élményt, amit én vártam. Hol nevettem, hol sírtam a történeten. Két fantasztikus színészt választottak főszereplőnek (személy szerint Emilia Clarke jelenleg a kedvenc színészem) . Sőt, mondhatom azt is, hogy voltak részek amiket a rendezők jobban is eltaláltak, mint ahogyan én azt elképzeltem, ezalatt én Lou és Will első találkozására gondolok. 😀
Tehát mindenképp ajánlom a film megtekintését is, de szigorúan a könyv után!
Megnézheted ITT. (feliratos)

Spoileres könyvajánló:

Én általában nem tudom átérezni az ehhez hasonló könyveket, mint például a 22671399313606fc7fd0db29c538c1fcCsillagainkban a hibá-t amit én egyáltalán nem szerettem, de ez a könyv még engem is megfogott. Magával ragadott az, hogy a két főszereplőnek ennyire más a személyiségük és annak ellenére, hogy egyikük sem akarta, szükségük volt egymásra. Imádtam Lou karakterét, a lányt, aki bolondos, vicces, de mégis kiállt maga mellett kezdettől fogva. És Will-t a makacs, önfejű férfit, aki a maga módján mindenkit elvarázsolt.

Ugyebár a történet kezdete egy teljesen életszerű helyzetet tár elénk – Lou elvesztette a munkáját. Az első érdekességek a történetben az Will és Lou első találkozásától kezdődnek. Egyre jobban megismerjük a rejtélyes kerekesszékben ülő férfit. b88d1c6b571a7a65c37da1f8ffcc6b9d.jpgA lány mindent megtesz, hogy a munkáját a lehető legjobban végezze csak, hogy a két ember személyisége túlságosan is eltér egymástól és talán éppen emiatt találnak olyan fantasztikusan is egymásra.

A történetnek az egyik legnagyobb vezető szála, az Will öngyilkossága. Lou minden helyzetet megragad, hogy megváltoztassa a főszereplő makacs döntését, de még az igaz szerelem sem tudja befolyásolni férfi döntését.
Az egyértelmű kedvencem az volt, amikor Will Lounak azt mondja, hogy ez volt élete legjobb hat hónapja. Ugyanis ha bele gondolunk abba, hogy mégis milyen elképesztő életet élhetett át a baleset előtt Will és mégis, ez a kevés idő volt az, ami kinyitotta a szemét és megmutatotttumblr_o29i6byoov1v2ejpvo1_500 neki valami mást.
És ha nézzük ennek a párhuzamát, vagyis Will és éppen ugyan így kitárta a világot Lou számára. Megmutatta, hogy lehet máshogy is. A világ nem csupán egy aprócska falu, hanem rengeteg kalandot rejt, és ezáltal az olvasó is ösztönözve van arra, hogy éljen.

Még vissza térve Will balesetére és betegségére, eleinte én is szörnyet haltam, amikor megtudtam, hogy öngyilkos akart/akar lenni, de ahogy olvastam a történetet rájöttem, hogy én is úgy tettem volna abban a helyzetben amiben ő volt. És felismertem azt, hogy Will rengeteg olyan tulajdonsággal rendelkezik, mint én és talán épp ez volt az a kulcs, ami 1978fe13e5a591697accbf7bacafbbf2miatt én ténylegesen átéltem ezt a történetet.

Imádtam a könyvet az elejétől a végéig. A humorát, a komolyságát, és azt, ahogyan véget ért. Bár Willt elvesztettük mégis mindenkihez hozzá adott valamit. Az olvasóknak, ahogyan Lounak is kinyitotta a szemét a világ felé. Tetszett az, hogy a fő mondani valója a könyvnek az, hogy az ember éljen, mert néha ezt a legfontosabb dolgot felejti el az ember.

Borító vélemény:

untitled
Jobb: eredeti Bal: filmes
Azt, kell mondjam, hogy ezt a részt a filmes borító nyerte. Mivel a szereplőket számomra tökéletesen eltalálták, nagyon tetszett ez a fajta borító. Épp olyan bájos és csábító, mint a történet. A másik, vagyis az eredeti, nekem nagyon nem tetszik szerintem túl egyszerű ehhez a történethez.

Folytatás:

Jojo Moyes- Miután elvesztettelek

AMIKOR EGY TÖRTÉNET VÉGET ÉR, MINDIG ELKEZDŐDIK EGY ÚJABB…
Hogyan tehetjük túl magunkat azon, ha elveszítettük, akit mindennél jobban szerettünk? covers_399079-1
Hogyan győzhetjük meg magunkat arról, hogy érdemes tovább élni?
Lou számára a Will utáni élet azzal jár, hogy meg kell tanulnia újra szeretni – vállalva mindazt a veszélyt, ami ezzel jár. Többé már nem egy hétköznapi életet élő, hétköznapi lány. A szerelmével töltött varázslatos hónapok után a magányos élet csupa fájdalom és küzdelem. Amikor egy szerencsétlen baleset következtében kénytelen visszaköltözni a családjához, óhatatlanul úgy érzi, pont ugyanott tart, ahol azelőtt, hogy megismerte Willt.
A sérülései lassan gyógyulnak, ám a szíve és lelke mintha 76865281286eb6c29d2f535588639e34tetszhalott állapotban rekedt volna, a rátelepedő gyásszal nemigen tud megbirkózni. Így keveredik el aztán a Továbblépők nevű terápiás csoportba, ahol megtapasztal örömöt is, bánatot is, és ahol a barátok mellett mindig gyalázatosan rossz keksz várja. Meg talán új ismeretség is – hacsak egy Will múltjából felbukkanó személy meg nem hiúsítja Lou reményeit azzal, hogy a jövőjét egészen új irányba tereli.
Jojo Moyes világszerte óriási sikert aratott kötete, a Mielőtt megismertelek meghökkentő könyv: a főszereplő szerelmespár egyik tagja a regény végén meghal. A Miután elvesztettelek elmeséli, mihez kezd életével a magára maradt Lou. A szerző a már ismert és még ismeretlen szereplőkkel ismét lenyűgözően remek történetet alkotott, amelyben nem kíméli sem a rekeszizmunkat, sem könnycsatornáinkat.

Megveheted itt:

Mielőtt megismertelek: https://bookline.hu/product/home.action?_v=Jojo_Moyes_Mielott_megismertelek&id=285295&type=22

Miután elvesztettelek: https://bookline.hu/product/home.action?_v=Jojo_Moyes_Miutan_elvesztettelek&id=287297&type=22

Egy kis plusz:

Nem tudok elmenni amellett, hogy meg nem említeném a történet fő mondani valóját, 5e1c6607bae4220992c03cbaf4c044bbvagyis, hogy élj! Nem szabad elmenni a világ meglepetései és csodái mellett, mindent ki kell használni és élvezni. Ne azt tervezgesd, hogy mit fogsz csinálni holnap, hanem tedd meg ma. Ne várakozz, hanem cselekedj! Lépj ki a komfort zónádból, mert hatalmas csodákban lehet részed, ha ezt teszed. Próbálj ki új dolgokat, nyiss a világ felé, ne élj rettegésben, élj bátran és cselekedj! Nem az életre készülünk, hanem élünk! És ha egyszer ezt elfelejtenéd, akkor eljött az idő, hogy kezedbe fogd ezt a könyvet, és Will megmutassa neked miket “találhatsz” a nagyvilágban, ha nyitva tartod a szemed.

Befejezés: 

„Igazán gyönyörű könyv. Nevettünk, mosolyogtunk és sírtunk, mint a kisgyerekek – egyszerűen muszáj elolvasni!” – Closer

„Varázslatos és szívszorító. Olvasás közben vízálló szempillaspirál használata ajánlott.”  -Marie Clarie

me-before-you-gif

Mielőtt megismertelek” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Még mindig nem néztem meg, főleg azért mert nagyon Csillagainkban a hiba hangulata van, és én utálok szomorú lenni, de a közeljövőben megpróbálom megnézni egyik barátnőmmel, hátha nem lesz olyan lelket fájdító.
    Sok sikert a további munkásságodhoz!

    Kedvelik 1 személy

    1. A történet maga szomorú, de számomra mégis egy hatalmas motivációt adott a könyv, viszont a film könyv nélkül nem igazán tudom milyen hatással lehet az emberre. Ennek ellenére én mindenképp ajánlom, nagyon jó történet. 🙂

      Kedvelik 1 személy

Vélemény, hozzászólás?

