Kaliforniai álom

Tartalom:

  • Előzetes
  • Spoileres vélemény
  • Szereposztás és szereplők
  • Extra érdekesség
  • Befejezés

Előzetesek:

 

Spoileres ajánló:

rs-la-la-land-3d3a431a-8329-4539-b953-51e2d61a396cSzámomra ez a film egy hatalmas pofára esés volt. Semmit nem volt képes adni, egy unalmas és sablonos történet volt.
Miután megnéztem az előzetest nagy kedvet kaptam a filmhez és szinte azonnal már a moziban is találtam magam. Az első meglepetés az volt számomra, hogy ez egy musical, igen ez nekem nem esett le az előzetesből. De valójában ez nem volt számomra probléma, mert imádtam a filmben lévő összes dalt, ha valamit ami tényleg átlagon felült mutatott azok a zenék voltak.
Viszont miközben néztem a filmet folyamatosan vártam azt az igazi csattanót, amitől azt lalalandmondom “igen, imádtam ezt” csak, hogy ez sosem történt meg.
A szereplőink nem mutattak nagy izgalmat számunkra, hiszen ezernyi ilyen karakterrel találkozhattunk már a filmiparban és ha a főkarakterek már nem nyújtanak izgalmat és élményt a nézőknek, ott már problémák vannak.
Megpróbálkoztam úgy is értelmezni a filmet, mint ami azt próbálja közölni, hogy merj küzdeni az álmaidért, mert sikerülni fog, de ezen a téren sem találtam semmi megkapót a történetben.
ogA főkarakterei álmaiban és céljaiban semmi extrém nem volt. Zeneipar és színészipar, és bár a főszereplőink jeleskedtek ezekben, nem tudták nagyon sokáig elérni a céljaikat és rengeteget küzdöttek emiatt, de ugyan már, minden harmadik amerikai film erről szól! Hol vannak itt a nagy csavarok? Hol van az, ami miatt megkapta ezt a rengeteg díjat a történet?
A jelentekben nagyon semmi extrát nem kaphattunk, gyakorlatilag azt láthattuk x órán át a képernyőn, ahogyan a szereplők egymásra találnak és küzdenek a céljaikért, de mindezt egyáltalán nem kreatívan. A fő wtf rész a történetben, amikor az egyik pillanatban csak tumblr_oi24bhpom51t4y9ijo1_r1_500random elkezdtek az égeben táncolni, én meg így fogom a fejem, hogy ezt mégis ki találta ki? Értem én, hogy musical, de ez akkor is túlzás volt. A filmben folyamatos csalódásokkal találtam szemben magamat. Viszont, ami mégis elkapott a történetben azaz utolsó 10 perc volt.
Amikor a történet ugrott jó néhány évet és felfedezhettünk némi párhuzamot a film eleje és vége között. Ahol megmutatták azt, hogy mégis mi lett volna, ha másképpen alakulnak a dolgok, és erre a részre azt kell 161212_r29165-1200x746-1480541577mondjam, hogy lenyűgözött, de ettől a filmről alkotott véleményem egyáltalán nem változott meg.
Ha azt az utolsó 10 percnyi élményt nyújtotta volna végig a film, akkor valószínűleg most éppen ódákat zengenék róla, de így egyszerűen csak annyit tudok mondani, hogy egy átlagos amerikai film, ami semmit nem tud nyújtani az embernek, és rettentően túlértékelték. És igen, pontosan tudom, hogy mennyire lehúztam ezt a filmet, de én csak a saját gondolataimat tükröztem, és mielőtt valaki azt mondaná, hogy nem tudom értékelni azokat a filmeket, amik próbálják visszahozni a régi időket, az hatalmasat téved, mert rengeteg régi filmet imádok, viszont a Kaliforniai álom képtelen volt hozni azt a régies és gyönyörű stílust. Én a moziban alig vártam, hogy vége legyen.

Szereposztás és szereplők

Emma Stone – Mia

Számomra Mia, egy eléggé érdektelen személy volt, unalmas álmokkal. Az ő életét la-la-land-emma-stone.jpggyakorlatilag már 100x bemutatták más filmek, semmi változást nem lehetett találni. Az a tipikus “van egy álmom, próbálkozok, nem sikerül, majd hopp, mégis világhírű vagyok” karakter. Ha én rá gondolok az első dolog, ami eszembe jut, azaz unalom. Nem értem, hogyan lehetett ennyire kritikán aluli főszereplőket választani, amit már millió rendező megalkotott, de egyszerűen nem lehet ezekbe nem bele botlani…

A színészt, aki ugyebár eljátszotta, én nagyon tehetségesnek tartom, nem értem azt, hogy mi miatt dönthetett úgy, hogy eljátssza ezt a szerepet, persze lehet, hogy neki ez éppen tetszett, de hát én erre nem tudok mondani semmit…
Többet itt olvashatsz: http://starity.hu/sztarok/emma-stone/

Ryan Gosling – Sebastian

Itt szintén azt tudom elmondani, amit Miánál, csak ugyebár férfi szereplőként és a 533081-ryan-gosling-la-la-landzeneipari álmokkal. Talán őt egy picit jobban megkedveltem, mivel nem az a tipikus popsztár életet akarta, hanem egy teljesen más zene műfajt kedvelt, és próbált újraéleszteni, emiatt ő valami apró motivációt képes volt átadni a filmen keresztül, de ez is inkább a semmihez sorolnám.

A színészről is gyakorlatilag ugyan azt mondhatnám el, viszont azért imádtam a hangját az egész filmben, fantasztikus volt!
Többet itt olvashatsz:  http://starity.hu/sztarok/ryan-gosling/

Extra érdekességek:

 

Befejezés:

Sebastian: You could just write your own roles, you know, write something that’s as interesting as you are.
Mia: What are you going to do?
Sebastian: Have my own club. We’re going to play whatever we want.

la-la-land-featurette-2

 

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

