End of days

Tartalom:

  • Fülszöveg
  • Spoileres könyvajánló
  • Borító vélemény
  • Kedvenc idézetek
  • Megveheted
  • Befejezés

Fülszöveg:

Penryn és Rafi menekülnek, miután az angyaloktól sikerül megszökniük. Kétségbeesetten 7404_b1keresnek egy orvost, aki helyre tudná hozni azokat a változtatásokat, amiket az angyalok végeztek Rafin és Penryn húgán. Kutatás közben felbukkan valami Rafi múltjából, és olyan sötét erőket szabadít el, melyek mindkettejükre nézve végzetesek lehetnek.
Az angyalok által az emberekre szabadított apokaliptikus rémálomban mindkét oldal a totális háború felé sodródik. Valószínűtlen szövetségek köttetnek, a haditervek folyton módosulnak.
De ki fog győzedelmeskedni?
A Föld feletti uralomért folyó harcban Rafinak és Penrynnek döntenie kell, melyik oldalra álljanak, kit válasszanak: a saját fajtájukat vagy egymást?
Gonosz angyalok és egy talpraesett hősnő, aki nem nyavalyog. Üdítő változatosság. Vesd bele magad!

Spoileres könyvajánló:

Szerintem senkinek sem lesz új dolog, ha azt mondom, hogy imádom ezt a sorozatot. Az 871103.gifutolsó kötetben egyáltalán nem csalódtam, hozta azt a lendületet és érzést, amit az olvasó elvárt ettől a történettől. Az előző kötetben lévő időhúzás maximálisan eltűnt a történetből, folyamatosan pörögtek az események. Ide-oda kaptad a fejedet és olvasás közben maximálisan lekötött.

Már az elején elkezdődtek a Rafi és Penryn pillanatok, amiket én az előző kötetből hiányoltam és emiatt már megadta a kezdő löketeket, imádtam ezt a se veled, se nélküled dolgot a főszereplőink között. Ugyebár szereplőink elérkeztek ahhoz a ponthoz, ahol már döntéseket kell hozni, és ettől fog függni minden. És szerintem a létező legjobb megoldásokat találta ki az írónő. Visszarepülhettünk Rafi múltjának pontjaira, bár igaz a poklot meg kellett járni 14100754-1mindezekhez, de éppen ez tette ezt a történetet fantasztikussá. Nagyon örültem annak, hogy megismerkedhettünk Beliel egy másik oldalával és a mellékszereplők sem azok a sablonos alakokat vették fel, amiket általában az írók szoktak nekik adni, hanem tényleg kaptak ehhez a világhoz illő tulajdonságokat, múltat és jövőt.

A tetőpont ugyebár az volt, amikor el kellett döntenie főhőseinknek , hogy melyik oldalra d4cc5d00618a661dd6a524f9665d2205.jpgállnak. És egyszerűen a tökéletes folyamatban találtak rá arra, hogy mégis hol van a helyük a világban, hiszen Penryn rájött arra, hogy az egész családját meg kell védenie, és ez a család ugyebár nem csak az anyjából és a húgából áll, hanem az összes emberből. Ki kell tartanunk egymás mellett és ez a mondani valója a könyvnek szerintem az egyik legértékesebb, és ezt az üzenetet minél több emberhez kellene eljuttatni, mert ezt a mai világban már túl sokan elfelejtették.
És hát ne feledkezzünk el a híres arkangyalunk döntéséről sem. Egyszerűen nem lehet nem imádni ezt az angyalt/embert. Bár igen, meg vannak benne a tipikus “rossz fiús” tulajdonságok is, de azaz oda adás, amit ő nyújt Penryn és az emberiség felé nem mindennapi. Szerintem sokan ugyan úgy reagáltak arra a helyzetre, hogy az angyalok emberi vadászatot rendeznek, mint én, vagyis kiakadt maximálisan. Azt hittem az író ott helyben összetöri minden reményemet, ami eddig bennem volt, de természetesen ez is bele tartozott a hatalmas csavarok sokaságában. És hát én elolvadtam Rafi minden egyes mozdulatától.

Viszont emellett a rengeteg akciós és szívfájdítós jelenetből nekem mégis hiányzott egy 14866749-_sy540_bizonyos lezárás. Úgy éreztem, hogy még kéne lennie valaminek, így nem érhet véget. Persze megvan a happy end, de akkor is. Nekem még annyi kérdésem van. Mi történik az angyalokkal mikor vissza térnek? Hogy épül újjá a föld? Vagy a kihasználatlan helyzetek, hogy esetleg kiderülne, hogy semmilyen Isteni üzenet nincs. Nem éreztem egységes befejezésnek a történetet. Ja és persze a Rafi és Penryn szerelmi szál: MI AZ HOGY NEM TÖRTÉNT MEG AZ??? Tudom fura meg minden, de nekem akkor is hiányzik az a történet végéről, persze bele lehet mondani a végére, hogy az történik, de akkor sem az igazi. Tehát nem tudom, hogy esetleg lesz-e az írótól egy olyan történet, ami esetleg Rafi és Penryn után játszódik ebben az univerzumban, hiszen ez is egy módja, de a lényeg, hogy nekem még ezernyi megválaszolatlan gondolatom és kérdésem van, ami lehet, hogy már soha nem derül ki és ez számomra igen nagy kín. tumblr_ms75pk0xa81qgs2njo1_500

Mindent össze véve, csak ajánlani tudom akárkinek a történetet, és hamarosan olvasható lesz egy blogposzt, amiben mind a három könyvről együttesen beszélek, ahol jobban boncolgatjuk, és esetleg tovább gondolnánk még pár lépéssel a történetet, hiszen ezt a világot nem lehet csak így elhagyni. Ez örökre bennünk marad. Elmondhatatlan köszönet az írónak, hogy általa megismerkedhettünk ezernyi csodálatos karakterrel, élettel, történettel, helyekkel és egy új világ nézettel.

Borító vélemény

7404_b1

Nem tudok mást mondani, minthogy imádtam. Ezt az egységet a három könyv között, szerintem senki sem tudta volna jobban megoldani, és az, hogy minden egyes borítón lévő szárny jelképez valamit, hát az valami csodálatos. De arról, hogy mégis mit jelképeznek számomra, vagy, hogy mégis mit jelentenek számomra, a fentebb említett összefoglaló posztban többet olvashattok.

Kedvenc idézetekraffe

“– Mit gondolsz, hogy alakulnának a dolgok – A hangom elakad. Nyelek egyet, és folytatom. – Ha ember lennél, vagy én angyal?
Kinyújtja a kezét, mintha nem bírná megállni, és a mutatóujjával végigsimít a ruha vállán.
– Ha ember lennék, felszántanám neked a legjobb tanyát. – Komolyan, őszintén cseng a hangja.”

 

„Szóval az vagyok? – suttogom. – Az ember lánya, aki hozzád tartozik?”

Megveheted itt:

http://konyvmolykepzo.hu/products-page/konyv/susan-ee-end-of-days-a-veg-napjai-angelfall-3-7404

Befejezés:

“A trilógia csattanós befejező kötete további titkokat tár fel a főszereplők, szeretteik és angyali ellenfeleik életéről.” – Common Sense Media

giphy

End of days” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Nagyon jó bejegyzés lett, mostmár ezt is elolvashattam. Nekem ennyire nem nyerte el a tetszésem, nem tudott magába szippantani. Jó volt, de folyamatosan azt néztem mikor lesz már vége. A vége meg szerintem is befejezetlen. Megtalálják egyáltalán Mihályt, akire távollétében rálőcsőlték a Hírvivőséget? 😀 Szegény…

    Kedvelik 1 személy

  2. Köszönöm! 🙂 Most így pár hónap elteltével én is újra elolvastam a bejegyzést és szerintem is enyhén túlfényeztem ezt a könyvet. Az utolsó rész nem lett annyira jó, mintahogy értékeltem ebbe a bejgyzésben. Kicsit elfogult voltam. 😀

    Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

