Angelfall trilógia

Mint már az End of Days kritikámban említettem, ennek a nem mindennapi sorozatnak szeretnék egy úgymond végső lezárást egy ilyen poszttal, ahol teljességgel elemzem a történetet.

Tartalom

  • Kritikáim
  • Könyv előzetes
  • Összegzés
  • Szereplők
  • Borítók
  • Kedvenc idézetek
  • Befejezés

Kritikáim

Mindegyik kötetről, már olvasható egy-egy kritika a blogon.

penryn
Angelfall kritikaWorld after kritikaEnd of days kritika

Könyv előzetes:

Összegzés:

tumblr_np8nzgp4pn1s5ywqxo1_500A kötetek kritikáiban, viszonylag összefoglalóan tudtam beszélni a kötetekről és remélhetőleg már ott is át tudtam adni azt az élményt, amit számomra ez a történet nyújtott.

Ezek a könyvek megmutatottak számunkra valami újat és rengeteget tanulhattunk belőlük. Penryn és Rafi együtt számtalan akadályt küzdöttek le, és életüket kockáztatva érték el céljaikat. Eleinte szereplőink még csak elveszett lelkek voltak, akiknek bolyongtak a nagy világban, de a kötetek végére két remek vezetővel találhattuk szembe magunkat, akik készen álltak bármilyen megmérettetésre.

A történet eleinte ugyebár azzal indult be, hogy Penryn húga elveszett és az egyetlen esély a megtalálására a haldokló angyal segítsége tumblr_nhjhaqVExI1rpiq3io1_500.gifvolt. Nekem az egész trilógiából ez az első kötet hozta a legnagyobb meglepetéseket és ha egyet kéne választanom a három közül kedvencnek, mindenképpen ez lenne. Már az elején láthattuk, hogy ez nem egy szokványos tündi-bündi történet lesz, hanem egy igazi lázadás. Azonnal magával ragadott az egész helyzet, amit az író alkotott meg számunkra. És sok történettel ellentétben ennek a sorozatnak/trilógiának az első kötete is izgalmas volt, ellentétben például a Végzet ereklyéi sorozattal, ahol inkább a folytatások voltak hatalmas kalandok.

Aztán jött mindennek a folytatása. Rafi és Penryn az előző kötet végén ugyebár szétszakadtak és szerintem ezt a fordulatot rontotta el leginkább az írónő. Már az egész helyzetet túlságosan is elnyújtotta és alig hordozott rendes információkat magával ez a kötet. A fő szál ami ebben a részben kialakult, vagyis Paige “rendbehozása” végül teljesen felesleges dolog lett, a folytatásban 15841046_1285690584844322_1452431840_negyáltalán nem használtak semmi olyan dolgot, ami ebben a részben kiderült például a sáska téma se lett teljesen lezárva vagy kifejtve. Enyhe csalódással zártam be ezt a részt, de reménykedve fordultam az utolsó kötetért, amiben szerencsére nem csalódtam.

Az utolsó kötetben végül visszakaptuk -legalábbis én visszakaptam- azt a lendületet, ami az elején elkápráztatott mindenkit. Elérkeztünk azokhoz a pontokhoz ahol a főhőseinknek meg kellett hozniuk a végső döntéseiket és szerintem minden a lehető legjobban alakult. Imádtam az egész történetben azt, hogye1944c2772f3cb74357931fb8a9cd9c7 folyamatosan tanulhattunk új dolgokat a szereplőinkről és emiatt sosem volt kiszámítható a a történet. Például ti gondoltátok volna azt, hogy Beliel ilyen múlttal rendelkezett? Vagy akár Rafi? Viszont még is volt egy kicsinek nem nevezhető problémám ebben a kötetben. Már mint nem a történet volt rossz, csak nem érzetem lezárásnak az egészet. Mintha még lenne egy kötet, amiben kiderülne, hogy az angyalok hogyan térnek vissza hazájukba, vagy az emberek egy ilyen világkatasztrófa után hogyan kezdenek bele új életükbe. Nem éreztem véglegesnek. Mintha az egésznek a végét e14053457644c254a7c6d4c199e6039c.jpgösszecsapták volna, vagy talán már az író megunta az egészet, akármi is volt az oka ennek, hiányoltam a rendes befejezését ennek a történetnek. Vagy esetleg tud valaki még valami véglezáró kisebb kötetet?

Mindezek ellenére semmiképpen nem tagadhatom, hogy nagy kedvenc lett ez a történet, és nem feledhetjük el az egész trilógiának a valódi mondani valóját – vagyis azt, hogy egységben az erő. Akármilyen probléma merül fel életünkben, nem szabadna egymás ellen fordulni és káosz okozni, hiszen azzal nem lesz megoldva semmi. Az emberiség -ahogyan Penryn is megtanulta- egy hatalmas család. Össze kell tartanunk, és erre remek példa volt az, amit Obi megalkotott.

Szereplők:

0cfc19b6b4418631c426e376fd27dd85.jpg

Penryn:

Szerintem senki sem lepődik meg azon ha azt mondom, hogy ez a a karakter az egyik legkitartóbb és legeszementebb ember, akit valaha is ismerhettünk. Imádtam benne azt, hogy sohasem nyavalygott, megoldotta egyedül a problémáit, és nem félt ellenszegülni senkinek. Szerintem mi mind példát vehetünk róla.

tumblr_n3mm6nKXjf1qe5rm9o4_1280.png

Rafi:

Na jó, szerintem Rafiról egyszerűen semmi rosszat nem lehet mondatni, túl tökéletes. Tehát egyértelműen olyan szintre emelkedett -legalábbis számomra-, mint Will, Daemon, Maxon, vagyis a leírhatatlan kategóriába. ❤ Minden lépését, mozdulatát imádtam az egész történet alatt, egyszerűen nem lehet nem szeretni.

tumblr_n3mm6nKXjf1qe5rm9o5_1280.png

Paige:

Számomra Paige karaktere, nem igazán adott vagy vett el bármit is a történettől, igazándiból, csak Penryn érzéseit adta át szerintem vele csak jobban az írónő. De persze kihagyhatatlan kulcsfontosságú karakter volt az egész történet alatt, bár azért rengetegszer meglepődtem rajta.

tumblr_n3mm6nKXjf1qe5rm9o3_1280.png

Obidiah:

Én az ő karakterét nagyon szerettem és sajnáltam, hogy nemigazán tudhattunk meg róla több dolgot. Nemes célért küzdött, és természetesen nagyon sajnáltam azt, hogy végül nem maradt velünk a történet utolsó pillanatáig.ű

tumblr_n3mm6nKXjf1qe5rm9o2_1280.png

Du és Dam:

Na ők azok, akikre bármilyen pillanatban lehetett számítani. mindig ott voltak, ha segítségre lett volna szükség és a történet végéig megtartották a humorukat, ami ha nem lenne benne, tuti, hogy nem lenne ennyire jó ez a történet.

tumblr_n3mm6nKXjf1qe5rm9o1_500.png

Beliel:

Ő egy tipikusan olyan karakter, akit vagy szeret az ember vagy nem. Vagy megérti az okokat amiket ő tett, vagy nem. Én abba a kupacba tartozom, akik eleinte nemigazán kedvelték, de végül rájöttek, hogy ő mégis rengeteget tett a történetért, és szereplőinkért. Szerintem az írónő remekül forgatta az ő életét és a lehető legjobb/legrosszabb végkifejletet kapta az örök nyugalmat.

tumblr_n3mm6nKXjf1qe5rm9o6_1280.png

Uriel:

Ez a karakter, akár csak Obi szerintem nem lett eléggé kidolgozva. Kellettek volna még neki egyéb tulajdonságok, amik nem csak azt a tipikus őrült fő gonoszt hordozzák, örültem volna vele kapcsolatban egy-két olyan csavarral, amit Belielnél kaphattunk, de hát kell néha egy két ilyen karakter is, akinek az életének kialakításához nincsen elég idő a történetben.

Borítók:

penryn

Az első kötet borítója: érintetlen angyalszárny, ami még a kezdeteket jelképezi. A második kötet borítója: démonszárny, a bajok amik lesújtottak. A harmadik kötet borítója: a kissé megtépkedett, de mégis gyönyörű és tiszta szárny, ami a rengeteg kalandot és átélt veszedelmet hordozza. Nem lehet róluk rosszat mondani, tökéletes munka. Az én személyes kedvencem az utolsó kötet kinézete.

Kedvenc idézetek:

“– Mi a neved? – kérdezi a főnök. (…)
– A barátaim csak Haragnak hívnak –18b44ada86618b5ca519b8c4f42b3820 Mondja Rafi. – Az ellenségeim azt szokták mondani, hogy Kérlek Könyörülj Rajtam.” -Angelfall

“- Tény, a tűz néha nagyon csábító.” -Angelfall

“A csókolózást mindig is kellemesnek, élvezetesnek találtam, mint rózsát szagolni vagy jót kacagni egy szép nyári napon. De amit most éltem át Rafival, az egy másik univerzum. Ez egy térdremegtető, gyomorbizsergető, vérforraló, testet felhevítő, sarki jégsapkát megolvasztó csók volt.” -Angelfall

“- Tényleg arkangyal vagy? – kérdem suttogva.
Öntelten elvigyorodik.
– Le vagy nyűgözve?
– Nem – hazudom. – Csak panaszt szeretnék benyújtani a beosztottaid ellen.
– Fordulj az ügyfélszolgálathoz!” -Angelfallfdd1e1631a43d8b713216f1c0760b984.jpg

“Az emberek jobban kedvelik az angyal kinézetű rosszfiút, mint a jófiút, aki úgy néz ki, mint egy ördög.” -World after

“Még a szörnyetegek is érezhetnek fájdalmat.” -World after

“A halál nem túl nagy fenyegetés egy igazi harcosnak. De foszd meg az embert asszonyától, gyerekétől, a barátaitól, a kardjától… ez az igazi büntetés.” -World after

9cb6ce090930c312333dceeed76a1c01“– Mit gondolsz, hogy alakulnának a dolgok – A hangom elakad. Nyelek egyet, és folytatom. – Ha ember lennél, vagy én angyal?
Kinyújtja a kezét, mintha nem bírná megállni, és a mutatóujjával végigsimít a ruha vállán.
– Ha ember lennék, felszántanám neked a legjobb tanyát. – Komolyan, őszintén cseng a hangja.” -End of days

„Szóval az vagyok? – suttogom. – Az ember lánya, aki hozzád tartozik?” -End of days

Befejezés:

Nagy búval és bánattal mondok búcsút ettől a történettől, ami mindannyiunkat megváltoztatott. Köszönjük az írónőnek azt a rengeteg kalandot, amit számunkra nyújtott, és kíváncsian várjuk többi könyvét.

871103

 

 

 

 

 

 

 

 

Vélemény, hozzászólás?

