Csitt, csitt

Tartalom

  • Fülszöveg
  • Kedvhozó
  • Kedvenc idézetek
  • Vélemény
  • Borító vélemény
  • Folytatás
  • Megveheted
  • Befejezés

Fülszöveg

Becca Fitzpatrick – Csitt, csitt

EGY SZENT ESKÜ
EGY BUKOTT ANGYAL0460_b1.jpg
EGY TILTOTT SZERELEM

A romantika nem szerepelt Nora Grey tervei között. Az iskolában egy sráchoz sem vonzódott különösebben, akármennyire is próbálta erőltetni legjobb barátnője, Vee. Aztán feltűnt Folt. Simulékony mosolyával és tekintetével, amivel mintha a lány veséjébe látna, Folt legjobb belátása ellenére is vonzza Norát.

Azonban néhány rémisztő találkozás után Nora már nem tudja, kiben bízzon. Úgy tűnik, Folt mindenhol ott van, ahol ő is, és többet tud róla, mint a legközelebbi barátai. Nora nem tudja eldönteni, hogy a fiú karjaiba kellene-e omlania vagy inkább menekülni és elrejtőzni előle. És mikor megpróbál válaszokat találni, egy olyan igazságot fedez fel, ami sokkal nyugtalanítóbb, mint amit Folt közelsége okoz. Végül egy ősi csata közepén találja magát, halhatatlanok és bukottak között – és mikor arra kerül a sor, hogy ki mellé álljon, a rossz választás Nora életébe kerül.

Kedvhozó

Figyelnek.eb90182182230ac34eff848c9856bc72.jpg
Keresnek.
És gyilkolnak.
De mégis mit akarhatnak Norától?


Minden másképp alakult volna, ha nem jelenik meg Folt. Nem kellett volna ennyi embernek meghalnia, megsebesülnie, de mégis Nora képtelen elszakadni tőle. Valamit titkol. Mindent megbolygat. Tudnunk kell a kiutat. Kellenek a válaszok.

eef6d878a92b96687431dd9971775247.gifHallucinációk.
Zavaros képek.
Rég elveszett történelem.

Egyik pillanatban még két lábon állsz a földön, a másikban egy apró titok miatt elszabadul a pokol. De ő itt van, amikor nem kellene. Titkol, gyilkol és szeret, igazi őrangyal…

Könyv előzetest megnézheted ITT.

Lapozz bele és máris magával ragad…

Kedvenc idézetek

“Szükségem volt rád. Ezért sétáltam be az életedbe.” -312.o.tumblr_no1w929k341qbi63mo1_500.jpg

“Az egész világom egy viccnek tűnt, amelyben én voltam az utolsó, aki megtudja a poént.” -314.o.

“El kellett fogadnom, hogy talán nem ez a megfelelő alkalom arra, hogy az agyam logikus felére támaszkodjak. Talán ez egy olyan alkalom, mikor át kell lépnem a korlátokat. Nem a szabályok szerint játszani. Elfogadni a lehetetlent.” -290.o.

“Minél magasabban vagy, annál nagyobbat esel.” -110.o.

“Mivel az sem tetszett, ami a felszínen volt, kétségem sem volt afelől, hogy nem tetszene, ami a mélyben rejtőzik.” -23.o.

Vélemény

203ce5ade92e4b76cbc83d43c6d40324.jpgŐszintén? Másra számítottam.
Nálam ott kezdődtek a problémák a történetben, hogy hatalmas elvárásokkal indultam neki a könyvnek és végül nem azt kaptam, amit szerettem volna. Egyáltalán nem mondom, hogy rossz lenne a könyv, sőt jó, de én többet vártam volna. Valahogy nem tudtam azonosulni az egész helyzettel, amit elénk tárt az írónő.
A borítóról kiderült ugyebár mindenki számára, hogy angyalok valamilyen szinten kapcsolódni fognak a történethez, és mivel mostanában nagyon otthon vagyok ezekben a bukott angyalos dolgokban, nem igazán tudták nálam kijátszani ezt a dolgot, hiszen nem volt új. Eléggé jól megismerkedtem már az angyalok történetével az Angelfallnak és a Fallenek köszönhetően, tehát az ezzel large.jpgkapcsolatos rejtélyes helyzetek nálam nem hoztak rejtélyt és izgalmat.
És innentől kezdődik a spoileres rész, a történet elemzés:
Az alap főszál még tetszett, hiszen nagyon szeretem az ellentéteket és itt ugyebár ez abban nyilvánult meg, hogy Folt szereti Norat, de ha elakarja érni azt, hogy igazi ember lehessen meg kellene ölnie. Mint a történet végén kiderül végül őrangyali szerepben folytatja tovább életét, ezzel Norat megmentve, ami szerintem egy viszonylag meglepő fordulat volt. Tehát a történet alap sztorija szerintem igazán megkapó, de ahogyan fel lett öltöztetve ez az ötlet, na az nem lett valami igényes.
Tehát térjünk az elejéhez.
Még a padtárs csere egész jó volt meg, hogy Folt mindent tudott Noraról és ezzel próbálta original.jpgmindig cukkolni a lányt, miközben ő pedig teljesen rejtélybe burkolódzott. Ami szintén tetszett, hogy folyamatosan történt valami extra dolog Nora körül, figyelik, zaklatják, stb. Idáig még azt mondtam, hogy na ez igen. Újabb kedvencre találtam, de ezután megjelent Eliot és Jules. Az ő kettőjük karaktere szerintem ( már bocsánat a kifejezésért), de el lett cseszve. Sokkal érdekesebb tulajdonsággal és cselekedettekkel is fel lehetett volna őket ruházni, mint az, hogy két srác, akiknek tetszik két lány. Most komolyan. Nem lehetett volna valami jobbat kitalálni? A fordulatok a végén már egész jók voltak velük kapcsolatban, bár én gondoltam, hogy Jules lesz a “gonosz”, de azt, hogy ő Nora rokona c0cb653528a6864adf2cf107216e3fcc.jpgegyáltalán nem sejtettem. Ezt azért elismerem, hogy jó volt.
Na és akkor még az elejéhez visszatérve, az ahogyan elkezd a két lány Folt után kutatni, szerintem az valami borzasztó. Olyan sablonos az a rész, de gondoltam ez még oké, elmegy, ezt a “hibát” még elnéztem, mert nagyon tetszett az, ahogyan az írónő játszott Norával, a hullámvasutas jelenet, stb. És igazából ez a szerelmi szál volt az, ami nekem tetszett a történetben, (meg persze a sok rejtély), de a végén egyszerűen ez a rész is un realisztikus lett. Nem hiszem el, hogy a történtek után a végén Nora teljesen Folt nyakába ugrik. Azért szerintem minden normális ember még kiabált volna egy sort a férfi főszereplővel, hogy mégis d260691dcb586d01e492a8f918380d70.jpghogyan történt mindez, de nem, itt azonnal happy mindenki.
A pszichológus rész pedig teljesen a wtf volt. Először is, ki ne gondolta volna, hogy gyanús ez a hirtelen váltás? Eléggé egyszerű fordulat volt ez a történetben, bár biztos vagyok abban, hogy Folt elég sok mindent nem árult el még erről a “szerelemről”.
És akkor  nézzük a többi un realisztikus helyzetet.
Ha szerintem egy diák megnyom egy bombariadó jelzőt vagy valami ilyesmit az iskola területén úgy, hogy igazából nem történt semmi ilyesmi, minimum egy igazgatói vagy egy elbeszélgetés járna az adott diáknak (vagyis a történetben ugyebár Veenek), de semmi. Az írónő ezt a részt teljesen átugrotta.
Aztán, ha a barátnődet megsebzik, szerintem nem csak ennyire pici lenne a felhajtás a dolog körül. Bizonyára jobban ki kellett volna dolgozni ezt a részt is, de az is csak így hopp, eltűnt. Átugrottuk. Én meg így olvasás 0fef579ef0a414bd2dde59b8759304ce.pngközben néztem, hogy mégis miért?? Ha ki lettek volna ezek is jobban dolgozva most biztos ódákat zengenék a könyvről.
A néni halálakor pedig szintúgy. De basszus. Ha valaki téged megakarna ölni minden áron nem kezdesz el jobban félni? Egyszerűen az érzelmek nem voltak rendesen megírva. És az még tetszett, hogy Foltot hívta a rendőrség helyett Nora, de akkor is, egy kisebb távolságot tartottam 156427e1928a7e959f6c259c28ec9272.jpgvolna én a sráctól, hiszen lehet, hogy ő a gyilkos, aki mindezeket megteszi. És miután meglátja Folt emlékeit, hát én tuti, hogy Nora helyében leütöttem volna Foltot és úgy kellene nyugtatni, mert a szívrohamhoz közeli állapotba kerülnék.
Veen pedig maximálisan kiakadtam. Egy normális ember, ha megtud olyan dolgokat Julesről és Eliotról, amilyet ő megtudott, NEM MEGY VELÜK BULIZNI AZ ÉJSZAKA KÖZEPÉN. Főleg miután megsebesült. Nem is értem, hogy ez hogyan jött az írónak. Sokkal jobban ki lehetett volna ezeket dolgozni és megírni. tumblr_o08sbj6NbP1u3jyzqo1_500
És ezek a hibák szépen lassan ahogyan haladtam előre olvasás közben felgyülekeztek bennem és nem valami boldogan csuktam be a könyvet. Spoiler vége
Tehát rengeteg olyan dolgot találtam a könyvben, ami nekem egyáltalán nem tetszett, de az alap jó, csak semmi más nincs rendesen kidolgozva, de van egy olyan érzésem, hogy a folytatás egyre jobb lesz. És nagyon reménykedek abban, hogy jó lesz a történet végkifejlete és az írónő végül minden bakit el fog-e törölni a szememben. Csak reménykedni tudok. 😀

Nektek mi a véleményetek a történettel kapcsolatban?

Borító vélemény

0460_b1

Hát most jön az a rész, hogy ódákat zengek, mert I.M.Á.D.O.M. ezt a borítót! Egyszerűen gyönyörű, letisztult és nagyon jól kapcsolódik a történethez. Fantasztikusan ki lett találva és a tervezőnek nagy gratuláció. Valaki esetleg tudja a modell nevét?

Folytatás

Becca Fiztpatrick – Crescendo

Nora tudhatta volna, hogy az élete messze nem tökéletes. Bár a barátja, Folt egyben a szó szoros értelmében vett őrangyala is (aki a rangja ellenére minden, csak nem angyali), a 0633_b1.jpgdolgai mégsem állnak jól. Először is ott a nyári iskola, és mint egy rémálomban, régi ellensége, Marcie Millar lesz a laborpartnere. Aztán meg Folt is mintha minden ok nélkül egyre távolabb kerülne tőle. Mindennek a tetejébe Norát lidércálmaiban és különös látomásaiban újra és újra kísérti apja meggyilkolása.

Ahogy Nora elveti józan esze tanácsait, és egyre mélyebbre ás apja halálának rejtélyében, felmerül benne a kérdés, hogy Nephil vérvonalának is köze van-e a dologhoz – azonban ez csak még sötétebb árnyékot vet a kapcsolatára (vagy inkább annak hiányára) Folttal. Vajon Folt többet tud, mint amit elárul? Miért tűnik mindig úgy, hogy meg szeretné akadályozni Norát a válaszok kiderítésében? És ha Folt valóban az őrangyala, miért van Nora élete mindig veszélyben?

Megveheted itt

Csitt, csitt: http://konyvmolykepzo.hu/products-page/konyv/becca-fitzpatrick-csitt-csitt-460

Crescendo: http://konyvmolykepzo.hu/products-page/konyv/becca-fitzpatrick-csitt-csitt-2-crescendo-633

Befejezés

“Vámpírok?! Lassan leáldoz nekik. 
Az ínyencek már a bukott angyalokra buknak.”

tumblr_mnh16r4oLH1s97smdo1_r3_500.gif

 

Csitt, csitt” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Szia!

    Most először járok a blogodon, de ez a bejegyzés nagyon tetszik 🙂 bár nekem nagy szerelem ez a könyv, pedig egy ideje nem én vagyok a célközönség, de az összes kliséivel le tud nyűgözni 😀 A második részt én a falhoz vágtam volna annyira semmi nem történik benne, de kíváncsian fogom várni a Te véleményed 🙂

    Kedvelik 1 személy

Vélemény, hozzászólás?

