DNY Anglia és Wales

Imádom Nagy-Britannát és bárcsak itt élhetnék egész életemben. Sosem fogom elfelejteni ezt a hetet, amit megéltem. Életem egyik legjobb utazása volt.

A posztban felhasznált összes kép saját készítésű!

0. nap – Utazás

április 22.

Idulááás.
Mivel az én iskolámból nem jelentkezett elég gyerek az utazásra, egy másik iskolával utaztunk egy buszban. Na az a társaság… Borzalmas. 😀 Az egyik lány este a busz ablakában nézte magát és táncolgatott az ülésen, egy másik a mosdóban púcsított a harmadik pedig csokit kent az ülésbe, ennek köszönhetően, pedig nem ehettünk egy napig a buszon, a srácok pedig egész héten nem mostak hajat… Mindenesetre borzalmasak voltak, de mi csak végig röhögtük az egészet. Istenem, de olyan jókat lehetett nevetni rajtuk. 😀 Az utazás nagyon jó volt, én imádok buszon utazni. Megnéztük a Deadpool-t, amiről bejegyzést IDE kattintva olvashattok. Ja és, ha a barátnőm azaz Lilla olvasná a posztot: Iszonyat jók voltak a kakaós csigák, amiket sütöttél. 😀

1. nap – Brugge

április 23.

Folyamatosan utaztunk 3-4 óránként megállva. Belgiumban felkerestük Brugge-t, ahol egy városnézésben volt részünk. Mindenképpen ajánlom, hogy ti is látogassátok meg ezt a helyet, mert gyönyörű szép és a gofri… FANTASZTIKUS. De szerintem a képek magukért beszélnek. Meg tudhattuk, hogy ebben a városban a legendák szerint azért van ennyi hattyú, mert az akkori király barátját, akinek a házának a címere egy hattyú volt, meggyilkolták. A király a hálál hírének hallatán elrendelte, hogy ezentúl Brugge-ben mindig minimum egy hattyúnak kell lennie a barátja emléke miatt. Ez a mai napig fent maradt és rengeteg hattyút láthattunk szerte a városban.
Ezután egy tranzit hotelbe utaztunk, ami eléggé lepukkant volt, a wc-k itt sem működtek. A szobákban egy emeletes ágy és egy francia ágy volt, de mivel a barátaim és én négyen voltunk ezért egy háromágyas szobában négyen aludtunk. Na azóta megtanultuk Zsófival (barátnőmmel) hogy Lillával nem alszunk hárman egy ágyban. 😀 Mindenesetre remek emlék maradt.

2. nap – Átkelés és Windsor

április 24.

Reggel 4-kor (!!!) keltünk, hogy elérjük a kompot, amit egyébként végül lekéstünk és fél órát kellett várni a következőre, de nagyon jó volt. Körbe néztünk a kompon, majd kávéztunk egyet (életem első kávéja) majd Windsor felé vettük az irányt.
Windsorban az uralkodó nyári rezidenciáját tekinthettük meg és egyébként maga Erzsébet királynő is ott volt a kastélyban! Gyönyörű volt a hely. Megtekinthettünk egy HATALMAS baba házat, amit egyébként szívesen elfogadnék, még a zongorák is működtek benne! Fantasztikusan nézett ki.
Ezután a város utcáin is körbe nézhettünk. Vettem pár kulcstartót a barátaimnak, majd egy könyvesboltba is “betévedtünk”. Ezután egy cukros boltba is belátogatunk, majd elindultunk a szállásunk felé.
A szállásunk egy ici-pici ház volt, de mégis nagyon jól éreztük magunkat benne. Végre rendesen ettünk egy jót, majd beszélgettünk.

3. nap – Lépten-nyomon érdekességek

április 25.

A nap egy Bath-i utazással kezdődött. Megtekinthettünk rengeteg régi fürdőt és viszonylag sokat megtudhattunk a történetéről apró rádiók segítségével.
Ezután szabad program következett. Kint az utcán egy nagyon tehetséges kb. 12 éves fiú énekelt, akinek természetesen dobtunk be pénzt és egy KEEP CALM AND HARRY-s kulcstartót. Kitette instagramra. 😀 Ezután Lilla berohant egy Primarkba, ahonnan alig lehetett kihozni, addig Zsófi, Annika és én kint álltunk, majd Zsófi nagy szerencséjére egy madár lekakilta. 😀
Ezután Cheddar-ba utaztunk, ahol megismerkedhettünk a sajt gyártásával és nagyon sok kóstolót is kaptunk. Lilla felvásárolta magát sajttal. 😀
Ezután egy boltba indultunk, hogy ételt vásároljunk. Vettem Cadbury-t, ami egy nagyon finom, Birminghamből származó csoki. Majd a szállás felé vettük az irányt és Lilla zacskója kilyukadt és elhagyott egy sajtot, amit azóta sem találtunk meg. 😀

4. nap – Dél Wales szépségei

április 26.

Elindultunk Wales fővárosába Cardiff-ba. Megtekintettünk a Cardiff kastélyt, ami gyönyörű volt. Majd szabadprogram következett. Bementünk a Primarkba, ami 5 (!!!) emeletes volt. Én vettem magamnak egy Harry Potteres pólót és egy nyakláncot és két egyforma pólót az egyik barátnőmnek és nekem, mivel születésnapja volt. Ezután egy könyvesboltba is mentünk, ahol megvettem Az angyal-t angolul.
Ezután még megnéztük a kikötőt és a Kis Big Ben-t.
Nagyon jó volt, Wales én imádtam!
Ezek után vissza értünk a szállásra, ahol megvacsoráztunk, majd a felügyelő tanárunk, Andi néni elment segíteni a másik házba főzni. Ezzel elhagyott minket, majd kb. fél óra múlva jön egy másik felügyelő tanár, hogy hol van Andi néni, mert nem jött segíteni. Mint kiderült egy temetőben (?!) járt… Ezután a mai mosogató felelős elindult mosogatni, de kiderült, hogy 12 éves létére NEM TUD MOSOGATNI. Miután megmutattuk neki, hogy hogyan kell, vizesen (!) berakta a helyére a tányérokat. Sírtunk a nevetéstől. Imádtam azt az estét.

5. nap – Glastonbury és a Szafari Park

április 27.

Korán reggel arra keltünk, hogy sirályok kornyikálnak az ablakunk alatt ugyanis a felügyelő tanárunk tegnap este megetette őket ezáltal ide szoktatta őket. Remek. 😀
A Glastonburyba indultunk, ahol egy apadtságot néztünk meg, ami gyönyörű volt.
Ezután a Lingleat-i szafariparkhoz indultunk, ahol először a buszban ülve mehettünk tigrisek és majmok közé, majd a “vidámpark” részére mentünk, ahol elvesztünk egy hatalmas sövény labirintusban, madarak repültek ránk, pingvinekkel sétálhattunk, ráját simogathattunk,  kígyót foghattunk, stb. Miután Lilla és Annika elment kisvasutazni, Zsófi és én pedig elfáradtunk leültünk egy pihenőhelyre, ahol összefutottunk a csoportunk többi tagjával. Kiderült, hogy az egyik gyerek leesett egy játékról és eltörte a kezét és a tanárokat meg senki sem tudja hol találták, mi segítettünk neki. Mint rutinos kéztörő (mindkét kezem és a kisujjam is eltört már) azonnal elmentünk beborogatni, amikor végre megtaláltuk a tanárokat.
Ezután elindultunk a kórház felé, ahol kitették a törött kezű fiút és az egyik tanárt, mi pedig elmentünk egy boltba.
A boltba Lilla és én teljesen belevetettük magunkat a füzetek vásárlásába. Annyi gyönyörű cucc volt abban a boltban… IMÁDTAM. A buszsofőrök 30 percet adtak a vásárlásra, amit természetesen nem tartottunk be, bár ugyan mi gyerekek készen voltunk 10 percel előbb, a felügyelő tanárunk alias Andi néni nem nézte az órát és miután két gyerek venni akart a szüleinek alkohol, amit persze csak egy felnőtt vehet meg teljesen beúsztunk.
A szállásra olyan kb. 11-re értünk vissza, ahol még enni akartunk Fish & Chips-et. Az üzlet épp zárt volna be, de szerencsére minket még kiszolgáltak. Viszont erre a helyre csak kártyával lehetett belépni. Na és hol voltak a kártyák? A szálláson. Az evés után pedig pakolhattunk össze, mert másnap indultunk haza.
Tehát kicsit össze-vissza lett ez a nap, de mi mégis nagyon élveztük. Ja és a törött kezű fiú is jól volt már szerencsére.

6. nap – Indulás haza

április 28.

Elhagytuk a szállásunkat és Bristol felé vettük az irányt, ahol megálltunk egy hajónál. Ezt a hajót viaszbábukkal rendezték be (nem egyszer szívrohamot kaptunk, amikor megmozdult az egyik és kiderült, hogy az egy ember volt) és még a szagokat is úgy csinálták meg, mintha minden igazi lenne. Nagyon tetszett!
Ezután a Csalagút felé vettük az irányt, ahol átkeltünk. Az átkelésben semmi izgalmas nem volt, nem értettem, hogy miért ennyire izgalmas más embereknek az ez a fajta közlekedés a sziget és Európa között.
Ezután a tranzit szállás felé vettük az irányt, ahol végre kialudtuk magunkat.

7. nap – Otthon

április 29.

3-4 óránkénti megállással haza felé vettük az irányt. Ezúttal nem akartam haza menni. Azt akartam, hogy az a kaland, aminek részese voltam folytatódjon. Nem akartam. hogy vége legyen. Hajnal 3-ra értem haza legnagyobb bánatomra. Rengeteg kalanddal és élménnyel gazdagodtam és nagyon boldog voltam, hogy mind ez velem történt meg. BIZTOS, hogy jövőre is megyek a barátaimmal. Ezek az utazások egy életre szólnak. Imádom Nagy-Britanniát. Ja és kiolvastam 4 könyvet. 😀

IMG_1960

Reklámok

DNY Anglia és Wales” bejegyzéshez ozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

