Árnyak és jelek

Tartalom

  • Fülszöveg
  • Kedvhozó
  • Kedvenc idézetek
  • Vélemény
  • Borító vélemény
  • Folytatás
  • Megveheted
  • Befejezés

Fülszöveg

Veronica Roth – Árnyak és jelek

Egy rejtélyes áram által átjárt galaxisban mindenki különleges adománnyal születik.

CYRA a shotet nép fölött uralkodó kegyetlen zsarnok húga, akit áramadománya TN6_B291251fájdalommal és hatalommal ruház fel. A bátyja a képességeit kihasználva az ellenségei kínzására kényszeríti a lányt, ám Cyra nem csupán fegyver a testvére kezében: szívós, fürge és eszesebb, mint ahogy azt a zsarnok sejtené.
AKOS egy földműves és egy orákulum nagylelkű fia Thuvhe fagyott bolygójáról, akinek hűsége a családja iránt nem ismer határokat, és akit különleges áramadománya védelmez. Miután Akost és fivérét ellenséges shotet katonák ejtik foglyul, kétségbeesetten küzd azért, hogy a testvérét kimenekítse – kerüljön bármibe.
Akos Cyra világába kerül, és az országaik és családjaik közti viszály leküzdhetetlennek tűnik. Vajon segítenek-e egymásnak túlélni, vagy elpusztítják egymást?
Az Árnyak és jelek Veronica Roth lenyűgöző története a barátság – és szerelem – erejéről egy váratlan adományokkal teli galaxisban.

Kedvhozó

Cyra élete maga a pokol mióta megkapta áradományát, a fájdalmat.
Két thuve, akik megtudják sorsukat és megváltoztatnak mindent.
Egy testvér, aki a hatalom megszerzése miatt bármit megtesz.1083658_1.jpg

Szeretet.
Veszély.
Egy vég, ami bármikor megváltozhat.
Vajon kiben bízhatunk és kiben nem?
A sorsunk megváltozhat?
Mi magunk megváltozhatunk?

Veronica Roth ezúttal a galaxis történetét egy teljesen más szempontból közelítette meg. Lapozd fel és merülj el benne…

Kedvenc idézetek

“– Te szélsőségesen akarod megítélni az embereket. Rossz-e vagy jó, megbízható vagy megbízhatatlan – mondtam. – Megértem. Úgy könnyebb. De az emberek nem ilyenek.”carve-the-mark

“A lágy szívek teszik a világot olyanná, amelyben érdemes élni.”

“Jövője mindenkinek van, de sorsa csak keveseknek”

“…az, ami most vagyok, nem kell, hogy állandó állapot legyen. Talán megváltozom. Talán most is változom éppen, pusztán azáltal, hogy hiszek abban, hogy képes vagyok rá.”

“Azt hiszem, hazudsz magadnak arról, hogy ki carve-the-mark-book-review.jpgvagyok…”

“Nem tudhatod, hogyan fog rád találni a sorsod, és nem tudom én sem. De addig is, bármi lehet belőlünk.”

“– Megcsókolhatlak? – kérdezte Akos. – Vagy fájni fog?
Cyra szeme elkerekedett, majd elfúló lélegzettel mondta:
– És ha fáj? – Kicsit elmosolyodott. – Az élet amúgy is csupa fájdalom.”

Vélemény

Ezt a könyvet a Girl Online után olvastam és molyon természetesen megnéztem mindkét könyvnek a százalékos értékelését. A Girl Online 86%-ot kapott az Árnyak és jelek pedig 21021281._SY540_.jpgmindössze 73%-ot. Az én reakcióm pedig ez volt: MI AZ, HOGY AZ ÁRNYAK ÉS A JELEK MINDÖSSZE 73%-OT KAPOTT A GIRL ONLINE PEDIG 86%-OT?? HOL AZ IGAZSÁG? 😀 Abszolút kiakadtam. Tény, hogy voltak hibái a könyvnek, de engem az egész hangulata mégis annyira elkapott… Imádtam a könyvben lévő világot, a szereplőket (kiemelten Cyra-t) és magát az egész történetet. Komolyan, ha csak ezeket vennénk figyelembe a könyvnél azonnal azt mondatnám, hogy semmi hiba nincs benne, csak úgy ahogy van tökéletes az egész. Viszont a nyelvezetébe és írásmódjába abszolút bele tudok kötni.
A történetet itt is két szemszögből olvashattuk (Cyra, Akos) és én ezt a variációt már alapból nem szeretem, mert mindig bele kavarodok abba, hogy most kinek a gondolatait olvashatjuk, de ebben a könyvben még gyakrabban elvesztem. Rengetegszer IMG_2340-1024x1024.jpg-annak ellenére, hogy a fejezetek elején ki volt emelve, hogy kinek a szemszöge következik- nem értettem, hogy most itt akkor pontosan miről is van szó és utána nézve molyon a legtöbb embernek is ezek a hibák nem tetszettek a könyvben.. Kiemelten egyet értettem molyon @Ngie értékeléséből egy mondattal: Az a véleményem, hogy Veronica Roth nagy erőssége a világok megalkotása, de azok felépítése és vezetése már nehezebben megy neki. És szerintem abszolút ez az igazság.
Most egy kicsit lelombozhattam jó pár olvasót, akik tervezték a könyvnek az elolvasását és én mégis ezeknek a hibáknak ellenére nagyon, nagyon, nagyon ajánlom ezt a könyvet. tumblr_ok94ofWrkw1qi9jn9o1_500.jpg
Pár kiemelt jelenet, amiket imádtam (spoileres részek áthúzva!):

Az egész történet felvezetése nagyon tetszett. A világ megalkotása, ahogy már említettem 5*. Tetszett, ahogy Akos nem adta föl soha és mindig küzdött az igazságért és a testvére megmentéséért, akármi változott meg. De mégis számomra, aki abszolút megfogott a 1084078_1.jpgtörténetben az Cyra volt. Nagyon közel állt hozzám a lány karaktere és az a személyiség fejlődés, amin ő keresztül ment csodálatos volt. Tetszett, ahogy megváltozott a gondolkodás módja a bátyjával szemben, tetszett, ahogy abszolút más szemszögből kezdte el a világot nézni és az a kitartás, amit ő mutat, mind az áradománya felé, mind a világ felé mindenképpen példa mindenki számára.
A történet kulcsfordulatait is imádtam. A végén, hogy meghalt egy orákulum, Eijeh átalakulása Ryzek hatására, mégis él a király, Cyra és Akos… ❤ Ja és természetesen azt se felejtsük el, hogy Akos lehet, hogy igazából egy shotet? Nektek mi a véleményetek ezzel kapcsolatban?tumblr_ojdgymg0l91qdlytco1_500.jpg

Nagyon tetszett a világ, ahová magával vitt minket az író és épp ezért került fel nekem a kedvenc könyveim közé a könyv és bár lehet, hogy a jövőben lesznek még nagy harcaim a folytatással, de egy cseppet sem bántam meg, hogy elolvastam. Imádtam az olvasásával töltött perceket, órákat, napokat. Tényleg ajánlom mindenkinek, szerintem abszolút megér egy próbát ez a könyv és ha nektek esetleg nem egyezik a véleményetek az enyémmel, írjatok kommentet és vitassuk meg együtt a történetet. 😀

Ui.: A könyvben lévő térkép meseszép! *.*

Borító vélemény

TN6_B291251.JPG

Nagyon tetszett a kinézete, na jó egyenesen imádom a borítót, ennek ellenére nem igazán értem, hogy mi köze van a történethez. Emellett a Cicerónak üzenném, hogy nagyon könnyen megtört a könyv gerince, pedig én tényleg vigyáztam rá. 😦

Folytatás

Sajnos egyenlőre semmilyen információ nem jutott el hozzám a folytatással kapcsolatban. 😦

Megveheted itt

Árnyak és jelek: https://bookline.hu/product/home.action?_v=Veronica_Roth_Arnyak_es_jelek&id=291251&type=22

Befejezés

“Shotet vagyok. Éles, akár a törött üveg, és éppolyan törékeny. Jobban áll a számra a hazugság, mint az igazság. Az egész galaxist látom, de soha egy villanást sem belőle.”

1486819264carvethemarkreadingaftermidnightcover.jpg

képek forrása: google

Vélemény, hozzászólás?

