13 okom volt

Tartalom

  • Fülszöveg
  • Kedvhozó
  • Kedvenc idézetek
  • Vélemény
  • Sorozat
  • Borító vélemény
  • Megveheted
  • Befejezés

Fülszöveg

Jay Asher – Tizenhárom okom volt…

Hiába mondod a jövőnek, hogy STOP. 0453_b1.jpg
Nincs REWIND gomb, nem tudod visszatekerni a múltat.
Az egyetlen mód, hogy megtudd a titkot, …ha megnyomod a PLAY-t.

Clay Jensen semmit sem akar tudni Hannah Baker kazettáiról. Hannah meghalt – gondolta –, magával kellett volna vinnie a titkát.
Aztán Hannah hangja közölte Clay-jel, hogy az ő neve is elhangzik a kazettán és az is, hogy Clay valamilyen módon felelős a haláláért.
Aztán Clay egész éjszaka a kazettákat hallgatta. Hannah szavai nyomán bejárta a városkájukat…
…és amire fényt derített, az örökre megváltoztatta az életét.

Kedvhozó

13 okom volt…tumblr_ooomi1GGb41w657e6o1_500.png
Elmentem.
Meg kell hallgatnotok az okaimat.
Meg kell tudnotok, hogy ki vagyok én.
Meg kell tudnotok, hogy miért döntöttem így.
Meg kell tudnotok, hogy milyen érzés volt nekem minden.
Meg kell tudnotok, hogy mit tettetek.
Meg kell tudnotok, hogy én mit tettem.
Meg kell tudnotok mindent.

Vajon a 13 ok közül melyiket okoztam én?

Kedvenc idézetek

2.jpgSenki sem tudja teljesen biztosan, milyen hatással van mások életére. Sokszor fogalmunk sincs.”

Minden, amid igazán van… az a most.”

Néha vannak olyan gondolataink, amiket saját magunk sem értünk. Gondolatok, amik még csak nem is igazak, nem is tükrözik igazán az érzéseinket, de a fejünkben kavarognak, mert érdekes rájuk gondolni.”

Nehéz csalódottnak lenni, mikor azt kapod, amire eleve számítottál.”c6665d0987e8cedb30d0fb73230cb91d.png

Senkiről nem tudjátok, mi történik vele, csak saját magatokról. És ha belekeveredsz valaki életének egy részébe, nem csak abba a részbe keveredsz bele. Sajnos nem lehetsz ilyen pontos és igényes. Mikor belekeveredsz valaki életének egy részébe, akkor az egész életébe keveredsz bele.”

De nem menekülhetsz el magadtól. Nem dönthetsz úgy, hogy többé nem nézel magadra. Nem dönthetsz úgy, hogy kikapcsolod a zajt a fejedben.”

Talán ha néha elfelejtenénk dolgokat, mindannyian kicsivel boldogabbak lennénk.”

Vélemény

A Tizenhárom okom volt… egy olyan könyv, ami 211e9653a39c16574263b5dd0b104cc3--on-netflix-life-changing.jpgelképesztő módon mesélte el nekünk el olyan lány életét, aki öngyilkos lett.
Hatalmas jelentősége van ennek a könyvnek. Meg mutatja, hogy mind az, amit másokkal teszünk mekkora hatással van az ő életükre. Szerintem nem volt eddig olyan olvasó, akinek ez a könyv nem tanított volna valamit.
Hannah szerintem egy elképesztően jó főszereplő volt. Nagyon tetszett az, ahogyan tálalta mindazokat a dolgokat, amiket vele tettek. Azokat a dolgokat, amik addig juttatták, hogy öngyilkos lett. Az okok lehet, hogy valaki szemében felfújt apróságok voltak, amiken ő simán tovább lépett volna, de Hannah szemében minden hatalmas jelentőséggel bírt.
Nagyon fontos témáról beszél a könyv és szerintem nagyon fontos, hogy eljuttassuk minél több emberhez azt az üzenetet, amit ez a könyv közvetített. 6679bc5b46830c11e39de5c7fdea9794.jpg
Külön semmiképpen nem szeretném levezetni a 13 okot, mivel szerintem mindenki felfogta a jelentésüket és hogy mit jelentett minden Hannah számára. Mindig gondolkozzatok el azelőtt, mielőtt tesztek valamit, mert lehet, hogy egy apró dolog képes megváltoztatni egy ember életét.
A történet maga gyönyörű és iszonyat sokat mutat arról, hogy egy apró hibából mekkora baj kerekedhet. A könyv tanulsága hatalmas én ennek ellenére mégsem élveztem az olvasását. Jay Asher stílusa nekem nem igazán nyerte el a tetszésemet sajnos. Olyan érzésem volt, hogy nem igazán tudja kifejezni Hannah érzéseit és gondolatait. Clay, a másik főszereplőnk pedig engem abszolút kiborított. Nagyon feleslegesnek tartottam a karakterét. Értem én, hogy az író rajta tumblr_ooeunx15OM1w657e6o1_500.pngkeresztül is beakarta mutatni Hannah-t, de engem az egész könyv alatt kikergetett a világból. “Jajj én nem tettem semmit Hannah-val!” “Én nem lehetek ezeken a kazettákon rajta!” Istenem… Rohadt unalmas egy személyiség volt a srác.

Gyönyörű történet, ami egy elképesztően fontos témát feszeget, viszont sajnálom, hogy Jay Asher és Clay stílusa nem ejtett kábulatba. Amikor letettem a könyvet kicsit csalódott voltam, nem ezt vártam. Kicsit nagy a hype a könyv körül, de tagadhatatlanul fontos témát ír le.

Sorozat

Most valószínűleg rengeteg olvasó megkövez engem, de nekem a sorozat sokkal jobban tetszett, mint a könyv.tumblr_onuyev5V3n1w657e6o1_500.jpg
Mint ugyebár írtam nekem az író stílusa nem igazán tetszett a könyvben és ugye ez abszolút eltűnt a sorozatban. Jobban élveztem az egésznek a nézését és még inkább átéreztem a történet jelentőségét.
Clay karaktere továbbra is borzasztó és Hannah sem tűnt annyira magányosnak, de érdekes volt, hogy hallhattuk a kazetta többi szereplőjének a történetét is. Ez valahogy sokkal jobbá tette az egészet.
Gyönyörű szépen lett kivitelezve az egész, nagyon tetszettek a részletek, amikkel kiegészítették a történetet. Valahogy sokkal közelebb éreztem magamhoz a történetet, mint könyvben. Jobban átjöttek a szereplők érzései, emlékei és cselekedetei.
Nem mondom azt, hogy nem tudtam abba hagyni a sorozat nézését, mert azért annyira nem volt jó (nagy volt a hype), de egyáltalán nem bántam meg, hogy megnéztem ezt a 13 részt. Rengeteget tanultam mind a sorozattól, mind a könyvtől.

 Borító vélemény

Nagyon tetszik a magyar változat, gyönyörű. Az egyetlen probléma, hogy egyáltalán nem kapcsolódik a történethez, de ezt elnéztem a magyar készítőknek, mivel az eredeti amerikai borító sem kapcsolódik hozzá. Rendhagyó módon a filmes borító lett a kedvencem.

Megveheted itt

Tizenhárom okom volt…: https://konyvmolykepzo.hu/products-page/konyv/jay-asher-tizenharom-okom-volt-453?ap_id=moly

 

Befejezés

„Lenyűgöző első regény. Jay Asher olyan őszintén és keresetlenül meséli el a történetét, hogy a tragédiát megrázkódtatóan valódiként éljük át.”
– Gordon Korman

„Okos, eredeti ötlet, erős hang, tökéletes adagolás. Olyan, amit nem tudsz letenni. Jay Asher kitűnő történetmesélő.”
– Chris Crutcher

 

 

13 okom volt” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Szerintem nem köveznek meg sokan a sorozat szeretetéért, ugyan nem láttam és nem olvastam, de a többiek reakciójából az jöt le, hogy nagyon sokan jobban szeretik a sorozatot, mint a könyvet.
    Jó bejegyzés lett!

    Kedvelik 1 személy

Vélemény, hozzászólás?

