A lány a vonaton

Tartalom

  • Fülszöveg
  • Kedvhozó
  • Kedvenc idézetek
  • Vélemény
  • Film
  • Borító vélemény
  • Befejezés

Fülszöveg

Paula Hawkins – A lány a vonaton

Ritkaság, ​hogy egy könyv vezesse több országban egyszerre, szinte az összes fontos sikerlistát. A New York Timesét és a BarnesandNoble-ét, például. Az végképp szokatlan, hogy ezt egy debütáló író tegye.2179688_5

2015 elején Paula Hawkins regénye berobbant az angolszász piacokra. Ahogy Stephen King fogalmazott, ebben a történetben csak fokozódik és fokozódik a feszültség. Nem véletlenül hasonlítják Hitchkockhoz és Agatha Christie-hez az írót, a Gone girlhez a történetet.

Rachel ingázó, minden reggel felszáll ugyanarra a vonatra. Tudja, hogy minden alkalommal várakozni szoktak ugyanannál a fénysorompónál, ahonnan egy sor hátsó udvarra nyílik rálátás. Már-már kezdi úgy érezni, hogy ismeri az egyik ház lakóit. Jess és Jason, így nevezi őket. A pár élete tökéletesnek tűnik, és Rachel sóvárogva gondol a boldogságukra.
És aztán lát valami megdöbbentőt. Csak egyetlen pillanatig, ahogy a vonat tovahalad, de ennyi elég.

A pillanat mindent megváltoztat. Rachel immár részese az életüknek, melyet eddig csak messziről szemlélt.

Meglátják; sokkal több ő, mint egy lány a vonaton!

Kedvhozó

Rachel.
A vonat változtatott meg mindent.
Nem hittek nekem.
De tudom mit láttam.b37f9067ee7d7c6a83c5203ae7434c8a--books-and-coffee-cup-of-coffee.jpg
Viszlát.

Megan.
A múlt mindig vissza tér.
Új kalandot akarok.
De az összes ajtó bezárult.
Vége.

Anna.
Azt hittem, hogy bízhatok benne.
Azt hittem ő tehet mindenről.
De az igazság megrémisztett.
Nélküle.

Kedvenc idézetek

“Az élet nem bekezdés, a halál pedig nem zárójel.”maxresdefault

“Valami nem volt rendjén, de végül rájöttem, hogy csak én vagyok az.”

“Ha érted megteszi mással, veled is megteszi.”

“Az ember arról talán nem tehet, hogy kicsoda, de arról tehet, hogy mit csinál.”

tumblr_nsk6lhlL9C1uclw4vo1_1280.jpg“Van célom.”

“Valaki, akivel közös múltad van, nem enged el, és bármennyire igyekszel is, nem tudsz elszakadni, nem tudsz megszabadulni tőle. Egy idő után talán felhagysz a próbálkozással is.”

“Üresség – ez olyasmi, amit nagyon is megértek. Kezdem azt hinni, hogy nincs semmi, amivel az ember ezt helyrehozhatja. Ezt szűrtem le a terápiás ülésekből: a lyukak az ember életében állandóak. Körbe kell nőni őket, ahogyan a fa gyökerei teszik a betonnal, körbe kell folyni a lyukak formáját.”

Vélemény

Huhh, hát ezzel a könyvel kapcsolatban eléggé vegyes a véleményem.1280_emily_blunt_the_girl_on_the_train.jpg
Nagyon tetszett maga a egész történet és az, hogy egyáltalán nem lehetett volna kitalálni a könyv végét, végig fordulatos volt a cselekmény és fent tartotta az olvasó figyelmét, ennek ellenére ez a könyv az én tetszésemet nem nyerte el.
Untam valahogy a könyvet, az író stílusa egyáltalán nem ragadott magával, a főszereplő karakterek pedig abszolút ellenszenvesek számomra. Komolyan. Egytől egyig az összes elcseszte az életét.
Rachel borzasztó naiv egy ember és szánalmas az az egész, amit művelt a könyv elején, maxresdefault (1).jpgmajd a közepén és a végén.
Anna szintúgy egy idióta és rettentő nevetséges volt ő is.
Megan, akinek pedig viszonylag megértettem a múltját, nagyon naiv döntéseket hozott a jelenben.
Viszont az írónő kétségtelenül kiválóan megcsinálta az ellentéteket a rengeteg karakter között. Nagyon tetszett, hogy mindegyik dolog a szereplőink szemében abszolút mást jelképeztek.
Az is tetszett, ahogy az író Rachel életét megváltoztatta és egy hatalmas leckét adott a főszereplőnek. Tényleg fordulatos volt a regény, de azért valahogy én mégis untam és folyamatosan vártam, hogy vége legyen. Valahogy sokkal többet vártam volna ettől a könyvtől.

Film

A filmet is megnéztem a könyv elolvasása után. Nagyon szépen megcsinálták az egész tumblr_static_c8c4vy6dfdc8wsok08c0ksc4k_640_v2.jpgkinézetét, tényleg olyan volt minden, ahogy azt az ember elképzelte, ennek ellenére én ugyan úgy untam, mint a könyvet.
A szereplők kétségtelenül ügyesek voltak, mindegyikőjüknek nagy gratuláció, szerintem remekül átadták a karaktereiket.
Volt néhány olyan dolog a filmben, ami eltért a könyvtől és hát azok egyáltalán nem tetszettek, mert így valahogy elvesztették a varázsát. Spoiler: pl. Amikor a film végén Anna helyett Rachel öli meg a gyilkost.

Borító vélemény

Szépek, rejtélyesek, de valahogyan nagyon unalmasak is. Épp, mint a könyv. 😀

Befejezés

“Ilyen fordulatos regény nem volt a Holtodiglan óta” – The New York Times

274781_1475449615.2447.jpg

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

